NZI Helmets

HISTORIE

 První přilba ze sklolaminátových vláken byla vytvořena svým zakladatelem Nazaria Ibanezem  již v roce 1982 a do dnešních dnů bylo vyrobeno více než 11 milionů přileb v továrně NZI ve městě Yecla. Přilby jsou distribuovány do více než 30 zemí po celém světě.

 NZI  se vždy prezentovali ve světě motosportu s největší konkurencí, tedy MotoGP, zde spolupracovali s mistry světa, jako Alex Crivillé, Jorge Aspar Martinez, Alvaro Bautista, nebo Jorge Lorenzo.

 Díky svým nepřetržitému úsilí a inovačnímu výzkumu NZI vyvinula vlastní technologie při tvorbě ochranné skořepiny a výstelek. Zavedla nové materiály a použila je tak, aby se dosáhlo maximální ochrany při správné hmotnosti.

 Jako projev uznání za úspěchy v posledních letech NZI získala několik ocenění, včetně jednoho od španělské Asociace výtvarných umění za vývoj a inovace v designu v roce 2008.  Oceněna byla vlastní bezdrátové komunikační systém Tech Com 1,0, přímo patentovaná firmou NZI.

 NZI se aktivně podílí na několika mezinárodních projektech a je aktivním členem pracovní skupiny plánu evropské bezpečnost silničního provozu. NZI se podílel na projektu SIM (bezpečnost v pohybu), jehož cílem je navrhnout inovativní produkty, které přispívají k prevenci a snížení počtu dopravních nehod motocyklistů.

 NZI přilby je také společnost zavázaná životnímu prostředí. Důkazem toho je účast v projektu CRAFT, jehož cílem je vývoj nových plně recyklovatelných materiálů a zavedení nových nástrojů, norem a výrobních postupů, které zvyšují bezpečnost uživatelů a usnadňují opakované využívání obnovitelných zdrojů.

 


 MOTORSPORT

Od začátku NZI vždy podporovala závodníky v mistrovství Španělska a mistrovství světa. Díky tomu NZI má tři mistry světa, v roce 1989 (125cc) vyhrál Alex Crivillé a v roce 2006 Jorge Lorenzo (250 ccm) a Alvaro Bautista (125 ccm). Kromě těchto světových titulů NZI  má řadu španělských a evropských šampionů. V současné době jezdci z různých zemí závodí s NZI.

 

Seznam vítězů:

 1988

 Julián Miralles  Mistr Evropy 125cc

1989

Alex Crivillé Mistr světa  Moto GP 125cc

2006

Álvaro Bautista Mistr světa Moto GP 125cc

Jorge Lorenzo Mistr světa  Moto GP 250cc

2008

Ángel Rodríguez Mistr Evropy Supersport

Carmelo Morales Mistr Evropy  Moto2

2009

Carmelo Morales Mistr Evropy Moto2

2010

Carmelo Morales Mistr Evropy Supersport

Santiago Barragán Mistr Evropy Superstock

2011

Jordi Torres Mistr Evropy Supersport

2012

Jordi Torres Mistr Evropy Supersport

Carmelo Morales Mistr Evropy Superstock

2013

Carmelo Morales Mistr Evropy Superstock

Jordi Torres Mistr Evropy Moto 2

 


BUDOUCNOST

Hovoříme-li o aktivní bezpečnosti, tak je zde mnoho zajímavých prvků k vývoji. V autech najdete více a více systémů a asistentů pomáhající řidiči. Například varování, když se dostáváte za krajnici, která je sdělena na čelním skle, jsou zde varování týkající se nepřehledných míst, nebo radarů, tak aby se předešlo nehodám. NZI již vyrobila první helmu s inovativními funkcemi pro projekt SAFERIDER. V tomto projektu je 22 firem zabývající se novými prvky bezpečnosti na dvou kolech. ADAS (Advanced Driving Systems ) a OBIS (On Board Information Systems) je technologie převzatá z automobilového průmyslu pro použití na motocyklu.

Při prezentaci projektu na zkušebních zařízeních MIRA (UK) za pomoci všech zúčastněných společností se konaly ukázky všech vyvinutých a již integrovaných systémů. V těchto systémech je helma jako základní díl pro přenos informací z motocyklu na jezdce systémem HMI (Humand Machine Interface). Přilba je tak základním prvkem aktivní bezpečnosti v kombinaci motocykl / jezdce.

 

 


VÝZKUM A VÝVOJ

Bezpečnost, pohodlí a vize jsou tři hlavní pojmy, na kterých je založena filozofie NZI. Přilba nejen chrání hlavu a má vliv v případě nehody, ale také musí nabídnout snadnost použití, musí být praktická a pohodlná a musí samozřejmě dobře vypadat. Pokud zkombinujeme všechny tyto faktory, dostaneme zážitek z jízdy takovým způsobem, že se jezdec může soustředit na jízdu na motocykl s tím, že eliminuje faktory, které způsobuje stres. Inovace je zaměřena na zlepšení prvků aktivní i pasivní bezpečnosti spolu s vývojem materiálů pro skořepiny a polstrování. NZI vytvořila svá vlastní vnitřní pravidla pro vyhodnocení ergonomii přilby, tepelné a akustické pohodlí a kvalitu výhledu z přilby. Naše oddělení pro výzkum a vývoj neustále pracuje na zlepšení ve všech aspektech, které přispívají k bezpečnosti poskytované přilbou:

 
Pasivní bezpečnost: minimalizování zranění v případě nehody. Odolnost konstrukce při nárazu během nehody. Inovace dalších bezpečnostních prvků: tepelná clona dává větší odolnost vůči „stárnutí“,airbag zabudovaný do helmy.

 
Aktivní bezpečnost: aplikace  systémů, které by zabránily nehodě.

  • Větrání: Dobré větrání udržuje teplotu hlavy na přijatelné hodnotě. Větrání poskytuje pohodlí a předejde nadměrnému hromadění CO2, který zhoršuje reakční dobu.
  •   Akustika: správné akustické úpravy brání vysoké hladině hluku v uších jezdce a chrání sluchového ústrojí, a to zejména při dlouhých jízdách.
  • Aerodynamika: zásadní pro snížení náporu na krk z hmotnosti helmy a tlaku vzduchu.
  • stabilizace Teploty: zajištění udržení teploty v prostředí hlavy v blízkosti 37 ° C na vnitřní straně přilby. NZI používá materiál schopný absorbovat teplo, které dokáže uvolnit v případě potřeby, čímž se minimalizuje kolísání teploty na kůži uživatele.
  • Ergonomie: zlepšení ovládání na maximum - dokonce i v rukavicích nebo jednou rukou - některých částí helmy, jako například mechanismus ventilace nebo otevírání / zavírání hledí.

Přísné kontroly kvality výrobního procesu zajišťuje vysoký standard, kromě závaznými předpisy. Konečné ověření výrobku je dosaženo testováním profesionálním jezdec tisíci kilometry před uvedením na trh.

 


BEZPEČNOST

Nejdůležitějším rysem přilby je, že vás ochrání v případě nehody, to je to, co se nazývá pasivní bezpečností.


Aktivní bezpečností je vše, co přilba může nabídnout, tak aby se předešlo nehodě různými funkcemi v helmě.

Bezpečnostní post-crash je, když dojde k nehodě a úderu na přilbu, ta odvede svou práci nejenom tím, že absorbuje energii a uchrání jezdce, ale ve vývoji je systém, kdy přilba dokáže vyslat informace směrem k záchranným složkám.

pasivní bezpečnost
Pole pasivní bezpečnosti je řízeno různými normami, které musí být splněny pro různé země. Homologace  R22.05 je použitelná ve všech evropských zemích, a to jak pro EU, tak pro země mimo EU) a je považován za nejdůležitější v dnešní době.
NZI přilby jsou navrženy tak, aby odpovídaly normě ECE R22.05. V této normě existují různé testy, které mají být splněny před tím, než mohou být zadány ve výroby. Když je přilba ve výrobě, každá šarže přileb musí být znovu testována, aby byla zajištěna bezpečnost. ECE R22.05 norma byla vyvinuta v pracovní skupině Evropské hospodářské komise organizace spojených národů, kde jsou odborníci na oblast bezpečnosti silničního provozu, výrobci přileb, odborníci na nehody a odborníci na oblast zkušebních metod z několika zemí, jako je Německo, Nizozemsko, Francie, Švýcarsko, Španělsko, Belgie, Itálie a Spojené království, atd. Výsledkem je dobře navržený standard, který je funkční, logický a dobře postavený na základě veškerých údajů, které jsou k dispozici o nehodách a jejich příslušných analýz.

aktivní bezpečnost
Stejně jak důležitá je pasivní bezpečnost, tak je důležitá i aktivní bezpečnost, tak aby se minimalizovala možnost mít nehodu. Příklady aktivních bezpečnostních prvků jsou například nemlžící se hledí, nebo jedním tlačítkem ovládaná ventilace a sluneční clona. Tyto funkce umožňují udržet obě ruce na řidítkách a provedení rychlého intuitivního stisknutí zabere pouze zlomek času, což je bezpečnější než hledání a manipulace s různými páčkami.

V současné době v rámci tématu "Bezpečnost, pohodlí a vize" jsme dosáhli 5 důležitých bodů.

Jsou to:

  • Splnění požadavků norem k certifikaci unikátních nemlžících se hledí (aktivní bezpečnost).
  • Výroba modelů s použitím až tří velikostí skořepin zajišťující bezpečnost motocyklisty a zvýšení komfortu, bez ohledu na jejich velikost hlavy (aktivní a pasivní bezpečnost).
  •  Vývoj systému Bluetooth®, který je většinou integrován do helmy,
  •  Integrace snadno ovladatelných slunečních clon chránící před slunečními paprsky (aktivní bezpečnost).
  •  Realizace materiálů výstelek jako je  Outlast® které dokáže absorbovat přebytečné teplo uvolnit jej, když je potřeba (aktivní bezpečnost).

Post-crash
Jedná se o novu oblast práce v motocyklovém průmyslu, která má blízko k realizaci. Bezpečnostní funkce se nazývá e-call (automatické upozornění pro záchranné složky), a bude vidět brzy v automobilovém světě pod kontrolou EU.
NZI je průkopníkem v této oblasti pro motocyklisty, ve vývoji je nejlepší strategie systému upozornění pro záchranné složky. Výstraha musí být signalizována a informace týkající se nehody by měla být zaslány záchranným složkám v případě nehody.

 


MATERIÁLY

Kompozit - Skloklaminátové pletivo, kevlar a karbon se precizně skládá vrstvu po vrstvě podle speciálně vyvinutého pokládacího schématu do tzv. negativní formy. Mezi jednotlivými vrstvami pletiva se vkládá předem přesně určené množství pryskyřice.

Termoplast - Termoplastové přilby jsou vyrobeny z termoplastické pryskyřice, ta se roztaví a vstřikuje do formy za velmi vysokého tlaku, když se ochladí, tak se termoplast vytvrdí ve formě. Rozdíl mezi kompozitní a termoplastickou skořepinou je v podstatě v lepší odolnosti proti opakovaným nárazům ve prospěch kompozitního materiálu při stejně silném nárazu.

Vnitřní výplň

Ochranná skořepina přilby se skládá nejen z tvrdého vnějšího pláště, ale také z měkčího vnitřního pláště, který je ve skutečnosti velmi důležitou součástí při ochraně hlavy vůči nárazům. Tato ochrana výplň je z pěnového polystyrenu a materiálu especia- LLY , který je vytvořený tak, aby absorboval energii potřebnou pro zpomalení hlavy v případě nárazu.

NZI splňuje homologace ECE/UN R22.05 European Sandard and of the United Nations for motorcycle helmets.

 


VENTILACE

Přívody vzduchu - Chcete-li mít účinné větrání je nutné, aby vzduch skutečně vstupuje do přilby. NZI používá high-tech systém průduchů vedoucí do přilby, vzduch se uvnitř nestlačujte, ale volně proudí přes helmu.

 

Odvětrání - Mít dobré větrání jednou z nejdůležitějších vlastností, to zajišťuje systém odvedení vzduchu na zadní straně helmy.

 


HLEDÍ

3D Hledí - tvarované hledí, zajišťuje lepší aerodynamiku a nejlepší výhled.


Pinlock - Většina integrovaných a výklopných přileb mají přípravu na Pinlock. Pinlock je dvojitá vložka, která je instalována uvnitř hledí. To zajišťuje, že se hledí nebude mlžit ani v extrémních klimatických podmínkách. Pinlock je příslušenství dodáváno NZI

Zámek hledí - Helmy mají zajištění hledí, což brání otevření při vysokých rychlostech nebo otevření v případě nárazu. U některých modelů má zajištění dvojí funkci, kdy také udrží hledí v režimu ventilace, tím, že se pootevře a zajistí na danou míru.